The m-Unit is a digital control center, either operated with push button switch gear or with conventional switch gear like Japanese or Euro-Bikes have.
Also this unit completely replaces the fuse box or circuit breakers. Further functions and features integrated in the m-Unit makes it an exceptional product for the custom bike market.
This small unit has the size of a cigarette box, is completely moulded and completely resistant to humidity, heat and vibration.
The m-Unit is the electrical center of the motorbike. It controls and switches all loads completely digital with a micro controller and latest solid-state technology - without any mechanical relays
Prijs : 219,95 euro
LET OP, er zijn 2 uitvoeringen van de v2 in omloop, met verschillende hardware en software versies.
( zie bijvoorbeeld de Motogadget informatie : zij spreken over "Features of the new version V.2"
De specificaties verschillen enigzins.
Ook staat er in de Duitse manual meer informatie dan in de Engelstalige versie.
Length/width/depth: 101 x 61 x 28 mm
weight: approx. 180 g
mechanical installation: 2 x M5 bolts (stainless steel)
operation voltage: 9 V - 18 V (v2.0)
operation voltage: 3,5 V - 20 V (v2.1)
operation temperature: -20°... +80°C
1 x input (plus, switched) for ignition lock or m-Lock
7 x pilot input (minus/ground, switched) for left turn signal, right turn signal, low beam/high beam, starter, horn, brake light, kill switch or setup respectively
8 x output (plus) for left turn signal, right turn signal, low beam, high beam, starter, horn, brake light, AUX (switched plus for all other appliances)
Note: As of 6/20/2017 Motogadget will no longer be manufacturing the m-unit v.2
Op deze pagina probeer ik relevante informatie weer te geven over wat de M-Unit is, wat hij wel en niet kan, voor- en nadelen, en natuurlijk hoe de M-Unit aan te sluiten.
Daar zitten nog wel wat haken en ogen aan, dus voorlopig is deze pagina volop in ontwikkeling.
Hoe gemakkelijk het ook lijkt te zijn, in de meeste bedradingsschema's , filmpjes en beschrijvingen wordt niet ingegaan op zaken als het aansluiten van cockpitverlichting, oliedruksensor, eventuele temperatuursensor, brandstofniveau sensor.
Ook klopt het niet dat de complete zekeringkast van je motor kan vervallen : wel is het zo dat er een kleiner model gemonteerd kan worden.
Ook staat de M-Unit toe om verbeteringen toe te passen aan het ontwerp van de originele bedrading en de gelijkrichter/regelaar van je GS.
Mocht je de originele stuurschakelaars willen gebruiken, dan heb je een extra uitdaging.
Ik zal nog extra informatie geven over deze zaken op een later tijdstip.
Houd deze pagina in de gaten !
prijs : 56,95 euro
Parts delivered
Cable color Diameter Length [m] / Number
brown 2,5 mm² 5 m
black 2,5 mm² 4 m
blue 2,5 mm² 2 m
white 1,5 mm² 4 m
red 1,5 mm² 2 m
yellow 1,5 mm² 4 m
orange 1,5 mm² 4 m
green 1,5 mm² 2 m
purple 1,5 mm² 2 m
white 0,5 mm² 2 m TURN R
blue 0,5 mm² 2 m START
red 0,5 mm² 2 m HORN
yellow 0,5 mm² 2 m TURN L
green 0,5 mm² 2 m CONFIG
orange 0,5 mm² 2 m LIGHT
purple 0,5 mm² 2 m BRAKE
brown 0,5 mm² 2 m GROUND
Cable tie small 15 stuks
Cable tie big 15 stuks
Cable end sleeves small 10 stuks
Cable end sleeves medium 10 stuks
Cable end sleeves big 10 stuks
Manual
het lijkt er op dat de M-Unit behoorlijk bulletproof is, alleen >20 volt kan hij niet tegen.
Daar zijn filters voor te koop, moet ik nog uitzoeken
operation with push button switch gear or conventional switch gear (like Japanese or Euro-Bikes) is possible
completely replaces the fuse box or circuit breakers. Up to 8 independent circuits can be digitally controlled and switched off if necessary. Automatic reset after fault clearance.
diagnostic function with 15 indicator LEDs
best operating safety due to switching operation with micro processor monitoring and controlling.
flexible configuration of all functions due to easy setup
no mechanical Relays. Latest solid state components switching extremly fast without voltage drop or wear
small housing
the m-Unit makes a very simple and easy wiring possible
switching of high and low-beam with only one push button
integrated digital hazard lights. Stays ON despite you have switched OFF the ignition.
integrated digital, load independet flasher relay (like m-Flash). Self cancelling flashers adjustable
NEW!!! Flasher relay like the m-WAVE with fade-in/fade-out look! Self cancelling flashers adjustable
NEW!!! Position light function with your flash lights! Constant low light at all flash lights.
integrated digital brake light modulator (like m-Stop). Flashing mode adjustable
integrated horn relay
integrated anti-theft alarm
smart switch off fuction of loads during start
possibility to operate your rear and brake light with only one wire
absolutely water proof and vibration resistant
'Made in Germany' by motogadget and therefore highest quality
Due to this versatile functions almost all relays, switch boards or fuse boxes in the wiring loom can be omitted. You can build up a new, simple, minimalized wiring harness at your motorbike.
The serial number is an 8 digit number; it can be found on the side wall.
info volgt
Features of the new version V.2
Reduced standby current of 0.35 mA (equivalent to 0.00035 A) if alarm system off, and 0.48 mA (equivalent to 0.00048 A) if alarm system on - for longer battery life alarm system triggered by position-independent MEMS 3D gravity sensor.Installation in every position possible
alarm system with adjustable pre-alarm and adjustable levels of sensitivity
alarm system can be deactivated for easy transport mode
integrated parking light
voltage range of 3V to 20V
can be used with 6V and 12V electrical systems
with extended voltage range, starting of an engine with a large displacementor high compression is no longer a problem
protected against reverse polarity
protected against overvoltage
extreme cable reduction by integrating all cables of switch or push buttons control including brake light switch in the handlebar. With only one cable the m-Unit V.2 is operated via a digital bus technology (product m-Button is required)
Dit schema geeft een aanwijzing over hoe ik mijn M-Unit ga bedraden.
Zeker als je er over twijfelt of je de M-Button wilt gebruiken.
Houd deze pagina in de gaten, meer informatie volgt !
LED off : input not active, output not powered
LED on : input active, output powered – normal condition
Short flashing output : shutdown due short-circuit or overload
Short flash each 2s : alarm system active
fast flashing - output short circuit or no load connected
continuous light and one - output high current flow, close before shut down
short flash each 2s
one short flash each 2s - alarm system active
(only at „lock“)
Velen stellen dat een startrelais niet meer nodig is met de M-Unit.
Dat is niet waar !
Uit de Motogadget manual :
Starter motors which coming with solenoid and a solenoid current consumption of maximum 30A
(like Valeo, Bosch, Harley Davidson) can be connected directly to the m-Unit’s „start“ output. In this
case a cable diameter of 2,5mm² has to be applied. All starter motors with external relay (like
Japanese Motorcycles) have to be still powered via the OEM relay. In this case m-Unit’s output
„start“ is connected with the relay which switches the actual cranking current (>100A). Some
Motorcycles have an additional relay to switch the start relay; this second relay is not needed.
Dit schema is bedoeld voor gebruik van de M-Unit ZONDER de M-Button.
de config poort is bedoeld om verschillende functies op de M-Unit te programmeren.
Interessant aan dit schema is dat de config port wordt aangesloten op de zijstandaard schakelaar en/of kill switch.
Uitzoeken : is dit juist, en betekent dat dat de AUX poort niet werkt als de CONFIG port geactiveerd is ? Of dat de config poort geprogrammeerd moet worden om zo te werken ?
In dat geval is het interessant om ook het neutraal lampje aan te sluiten als extra beveiliging zodat de startmotor niet geactiveerd kan worden als de motor in de versnelling staat.
hier worden de originele stuurschakelaars gebruikt.
1 van de weinige schema's waar het gebruik van diodes wordt aangegeven
UPDATE : the solution to my issue is actually confusion about a built in feature of the Motogadget M-unit that I was unaware of. The voltage bleed is from using toggle switches and leaving the lights on Hi when turning off the M-unit. This will turn on the parking light function and eventually drain the battery.
Er zijn 2 uitvoeringen van de v2 in omloop, met verschillende hardware en software versies.
( zie bijvoorbeeld de Motogadget informatie : zij spreken over "Features of the new version V.2"
De Engelstalige handleiding v1.1 laat zien :
standby current 1 mA
operating voltage 9 -15 V
operating temperature - 20 - +80 °C
De Engelse handleiding v3.1 is voor modellen vanaf serial no. 00005841 en meldt HW v2.1 en SW v2.0
Specificaties :
standby current 350μA (480μA with activated alarm function)
operating voltage 3,5 - 25V, suitable for 6V and 12V power systems
operating temperature - 20 - +80 °C
Starting The Setup
• Connect a temporary push button between earth and input „config“.
• Hold the push button.
• Switch ignition on.
• Release the push button.
• "Turn R" LED is flashing.
Setup
press the push button to choose the menu item on the left you wish to change.
The corresponding flashing LED will show the selected item.
Press and hold the buttom for 2 seconds to enter the OPTION menu on the right of the unit.
Push the button to select the desired option.
Push the button for 2 seconds to return to the menu.
Exit From Setup
Hold the push button until the device change back to normal operation mode. Settings are saved at this time.